Blogas

Atraskite įkvepiančius, kaštus taupančius ir pajamas generuojančius mūsų blogo įrašus!

square-icon  ĮRAŠAI

Tarmo Mägi yra „ABC Rent Estija“ nuomos vadybininkas ir jau daugiau nei šešerius metus valdo šimtus automobilių. Jis turi puikią darbo su dideliu transporto parku patirtį iš kurios verta pasimokyti. Su Tarmo mes aptarėme kaip reikia organizuoti darbą, kai įmonėje yra tiek daug automobilių.  

ABC Rent_Fleet Complete_ Man with a white van 

Pirmiausia, prašau papasakokite kas yra „ABC Rent“? 

„ABC Rent“ yra automobilių nuomos įmonė, siūlanti trumpalaikę ir ilgalaikę automobilių nuomą. Trumpalaikė nuoma paprastai yra nuo vienos dienos iki kelių savaičių, ilgalaikė nuoma dažniausiai yra iki 5 metų, o tai yra alternatyva lizingui. Esame Estijoje įsteigta įmonė, veikianti daugiau nei 10 metų. 

Koks yra jūsų transporto parkas?

Didžiausio aktyvumo sezonu turime apie 150 automobilių, žiemą – 100. Iš viso turime apie 300 automobilių, taigi reikia valdyti tikrai didelį transporto parką. Renkamės automobilius pagal klientų poreikius, turime lengvųjų automobilių, mikroautobusų ir furgonų, visų transporto priemonių, priklausančių B kategorijai. Automobilių rida nėra tokia didelė kaip nuomojamų automobilių, vidutinė metinė rida yra apie 30 000 kilometrų. 

ABC Rent_Fleet Complete_ Man with many carsPastaraisiais metais stengėmės, kad mūsų transporto parkas būtų gana naujas – visi automobiliai yra ne senesni nei 15 mėnesių. Anksčiau nuomojamus automobilius laikydavome ilgiau, iki 5 metų, bet jie gali būti naudojami labai intensyviai ir geriau yra juos pakeisti anksčiau. Pirmiausia, klientai nori vairuoti naujus automobilius, antra, nuomojamas automobilis per tokį ilgą laikotarpį labai nusidėvi – jį naudoja labai skirtingi žmonės, kurių vairavimo stiliai yra skirtingi ir taip toliau. Net gi tinkama priežiūra ir valymas nepadeda išsaugoti puikios automobilio būklės. 

Patys nuomojame visus automobilius, ilgalaikė nuoma yra 5 metai arba iki 100 000 kilometrų, trumpalaikė nuoma – 15 mėnesių arba iki 45 000 kilometrų. Tokie laikotarpiai tinka mums ir yra priimtini mūsų klientams. 

Žinoma, reikia suprasti, kad tik 15 mėnesių automobilį naudoja nuomos įmonės, įprastai įmonei geriau lizinguoti transporto priemones nuo trejų iki penkerių metų.   

Kas nuomojasi automobilius Estijoje?

Trumpam laikui dažniausiai nuomojasi užsieniečiai arba estai emigrantai, kurie laikinai lanko Estiją. Taip pat automobilis yra nuomojamas kaip pakaitinis, kai savas automobilis yra remontuojamas.  

ABC Rent_Fleet Complete_ Two men looking at mobile app  

Nauja tendencija yra, kad, jeigu šeima neturi automobilio ir planuoja išvažiuoti iš miesto ir  pakeliauti po Estiją, jie nuomojasi automobilį dienai ar dviem. Jeigu dirbate ir gyvenate miesto centre, jūsų vaikai eina į mokyklą prie namų, tai yra protingas sprendimas, nes jums nereikia rūpintis kur statyti savo automobilį, kai gatvės ir taip yra pilnos automobilių.   

Kokius automobilius žmonės nori vairuoti?

Rinkdamiesi automobilį nuomai, žmonės daug dėmesio skirias kainai. Pavyzdžiui, rimtai galvotume apie Kia Stinger, nes tai yra galingesnis ir ypatingesnis automobilis už vidutinį, bet jeigu nuomos kaina yra labai didelė, nuomotis yra neprotinga. Niekas nenori nuomotis, jei kaina yra per didelė.  

Kiekvieną sezoną turime naują pasirinkimą, vasaros automobilius pradedame planuoti jau spalį. Žiemą žmonės nuomojasi daugiau visureigių, tokių kaip Kia Sportage. Maži ratai nelabai suderinami su sniegu, todėl žmonės renkasi aukštesnius automobilius. Renkantis automobilį labai svarbus yra prekės ženklo žinomumas. Nuomojama daug Toyota ir Škoda, paskutiniu metu Kia markės automobilių.  

Šiemet turime labai gerų Mazda automobilių. Šie automobiliai yra labai geri, bet žmonės nėra įpratę nuomotis Mazda – tai nėra klasikinė automobilių nuomos markė. Jie nuomojasi gerai žinomos markės automobilius, kurių kokybė kartais būna net prastesnė už naujų markių automobilius. Įdomu yra tai, kad Mazda yra labai geros kokybės japoniškas automobilis, bet jis yra net pigesnis už daugelį tos pačios klasės europietiškų automobilių.  

ABC Rent_Fleet Complete_Man posing with red carTačiau tarp prekių ženklų nėra didelių skirtumų. Per pirmuosius kelerius metus nė vienas automobilis neges daugiau už kitus. Gedimai atsiranda pravažiavus daugiau nei 100,000 kilometrų, bet mūsų transporto parke tokių automobilių nėra. Kai nuomojatės automobilį, paprastai jums nereikia kreiptis į autoservisus.

Tačiau, kai rida yra didelė, skirtumai yra didesni. Pavyzdžiui 10-15 metų prabangių BMW, Mercedes ir kitų markių automobilių, kurie yra nuvažiavę daugiau nei 350,000 kilometrų, kainos nėra mažos. Dėl tam tikrų priežasčių, automobiliai su tokia rida nėra pigūs. Tikriausiai nors per pirmus penkerius metus nėra didelio skirtumo, kai kurie automobiliai gali tarnauti ilgiau, kiti nusidėvi greičiau. Prabangūs automobiliai tikriausiai yra patvaresni nei „greitosios mados“ transporto priemonės.    

ABC Rent_Fleet Complete_Two men sitting in a car having conversationTrumpalaikei nuomai galioja paprasta taisyklė: nauji automobiliai turi būti prieinami už žemiausią įmanomą dienos kainą. Žmonės nori naujų automobilių ir jiems nėra labai svarbu, kokos markės jie yra. Svarbiausias dalykas yra, kad automobilis būtų tvarkingas ir važiuotų. Tikriausiai, tas pats principas gali būti taikomas ir įmonės automobilių parkui. Turi būti visos pagrindinės funkcijos: elektra valdomi langai priekyje, pastovaus greičio palaikymo sistema, oro kondicionierius. Anksčiau turėjome daugiau automobilių su mechanine pavarų dėže, dabar yra atvirkščiai. Automatinė pavarų dėžė yra patogesnis ir saugesnis pasirinkimas.

Valdyti 300 automobilių tikriausiai nėra lengva. Kaip užtikrinti, kad visiems automobiliams laiku bus atlikta visi reikalingi darbai ir techninė priežiūra?   

Tai iš tikrųjų yra nemažas darbas! Padangų keitimas du kartus per metus, padangų saugojimas, automobilių plovimas, techninė priežiūra visiems 300 automobilių!   

Įmonėje turime taisyklę, kad už šiuos visus darbus yra atsakingas vienas asmuo, tuomet viskas būna aišku, nes kitaip, kai kurie darbai gali likti neatlikti. „ABC Rent“ komandoje turime atsidavusį transporto parko vadybininką, kuris kontroliuoja techninę priežiūrą, padangų keitimą ir nuveža automobilius techninei priežiūrai atlikti. 

Žinoma, modernios technologijos taip pat padaro transporto parko valdymą lengvesnį. Automobiliai patys įspėja savo ekranuose apie artėjantį techninės priežiūros laiką. Padeda „Fleet Complete“ stebėjimo sistema. Svarbiausia technologinė pagalba yra mūsų sukurta platforma – „ABC Rental Car Registry“. Ji rodo kiekvieno automobilio VIN numerį, registracijos numerį, draudimą, apžiūras, techninę priežiūrą bei visus kitus padarytus darbus. Sistema praneša, kai baigiasi techninės apžiūros galiojimas. Jei automobiliui reikia remonto, tai galima įvesti prie automobilio registracijos informacijos. 

Kitas labai svarbus aspektas yra tvirti partneriai ir susitarimai, palengvinantys mūsų darbą. Visos mūsų keičiamos padangos yra saugomos vienoje vietoje. Turime susitarimą su savo ilgalaikės nuomos klientais, kad jie patys pakeis padangas. 

"Už transporto parką turi būti atsakingas vienas žmogus", pataria Tarmo Mägi, kuris jau daugiau nei šešerius metus valdo šimtus automobilių.

Per dešimt metų sukūrėme gerai organizuotą darbo sistemą. Supaprastintos procedūros ir IT sistemos labai palengvina automobilių valdymą. Jų dėka mūsų komanda yra gana maža – tik 3 darbuotojai užsiima nuomos verslu ir automobiliais. Taigi darbus taip supaprastinome, kad valdyti 300 automobilių yra gana lengva! 

Kokios yra didelio automobilių parko valdymo problemos? 

Pirmaisiais metais prižiūrėti ir valdyti visą inventorių buvo sunkiau, nebuvo nusistovėjusių procesų, IT sistemos nebuvo tokios geros, kokios yra šiandien. Tačiau dabar viskas yra tvarkoje.  

Nuomojant automobilius, ne visi jie yra nuolat kelyje. Kai kurie ilgai stovi aikštelėje, o tada išsikrauna akumuliatoriai. Ieškojome sprendimo šiai problemai, kad visa įranga naudotų mažiau energijos. Pavyzdžiui, „Fleet Complete“ komanda pritaikė stebėjimo įtaisus, kad automobiliai mažiau stovėtų. Akumuliatoriai dabar išsikrauna daug rečiau. 

Redaktoriaus pastaba: „Fleet Complete“ GPS sistema taip pat stebi automobilio akumuliatoriaus įtampą. Tai gali būti naudojama sukurti automatiniam pranešimui – sistema atsiunčia elektroninį laišką, kai nukrenta akumuliatoriaus įtampa. Daugiau apie akumuliatoriaus įtampos nukritimo pranešimus skaitykite  https://blog.fleetcomplete.lt/kaip-apsaugoti-automobilio-akumuliatorių-nuo-išsikrovimo).    

Ar reikia vesti daug ataskaitų, kad turėtumėte didelio transporto parko apžvalgą ? 

Neturime daug ataskaitų. Išrašome sąskaitas kas mėnesį bei stebime transporto parko išlaidas, bet tai nėra atskira transporto parko valdymo ataskaita.

Rida mūsų automobilių registre užregistruojama nuomos laikotarpio pabaigoje. Kai grąžiname automobilius, trumpalaikės nuomos atveju – po 15 mėnesių, analizuojame atidžiau kiek kilometrų nuvažiavo automobiliai. Laimei, čia nėra nieko sudėtingo. 

Daugeliui įmonių ir žmonių automobiliai yra prekė, dėl kurios neišvengiamai kyla didelės išlaidos. Kaip išlaikyti didelio transporto parko išlaidas kaip įmanoma mažesnes?  

Iš tiesų nėra stebuklingo triuko, kaip sumažinti išlaidas. Nors perkame daug automobilių vienu kartu, automatiškai negauname nuolaidų - automobilių pardavėjai taip pat turi maržas, kurių negali peržengti.  

Tarmo Mägi patarimas: "Svarbiausia yra ne automobilio kaina, bet mėnesinė lizingo kaina!"

Žmonių santykiai yra labai svarbūs perkant automobilius ir susijusias paslaugas. Reikia bendradarbiauti su automobilių pardavėjais, o tai gali padėti greičiau ir sėkmingiau derėtis. Ir atsiminkite, svarbiausia yra ne automobilio kaina, bet mėnesinė lizingo kaina. Tai priklauso nuo lizingo palūkanų ir likutinės vertės, tai yra, kokia yra automobilio vertė grąžinimo metu. Dėl to kartais gali būti taip, kad pigesnio automobilio lizingo įmoka bus didesnė nei kai kurių brangesnių automobilių įmoka. 

Automobilius nuomojanti įmonė taip pat turi būti atsargi ir asmens, kuris sugadino automobilį turi būti paprašyta atlyginti žalą. Darbuotojai turi laiku aptikti žalą bei netinkamą naudojimą. Kai kažkas aptinka įbrėžimą ant automobilio, kuris ten gal būt yra jau kurį laiką, beveik neįmanoma nustatyti, kas sukėlė žalą ir tada mes patys turime už tai sumokėti. 

Tačiau negalime tikėtis, kad automobilis išliks kaip naujas, nes viskas, kas juda, nusidėvi. Dvejus metus naudotas automobilis negali spindėti, jis visada patiria tam tikrą natūralų nusidėvėjimą ir tai turi būti suprantama.  

Didelis transporto parkas dažniausiai turi daug vairuotojų. Kaip užtikrinti, kad automobiliai bus saugomi?  

Galite sakyti, kad vairuojate nuomojamą automobilį ar įmonės automobilį taip pat kaip nuosavą, tačiau nemažai vairuotojų nesaugo nuosavų automobilių. Todėl savo sutartyje apibrėžiame ką reikia daryti ir kaip naudoti automobilį. Paprasčiausia taisyklė: vairuokite automobilį keliu ir nevažiuokite, kur nėra kelio. Jums gali atrodyti, kad to nereikia net sakyti, bet yra žmonių, manančių, kad su paprastu automobiliu galima važiuoti visur ir visaip. Gatvėje dažnai galime pamatyti, kad furgono vairuotojas važiuoja taip, tarsi vairuotų Ferrari. Ne visada tai galima pakeisti, daug kas priklauso nuo žmogaus įpročių.  

Kitas svarbus dalykas yra reikalavimas apdairiai naudoti automobilį, pavyzdžiui esant blogoms oro sąlygoms, nevažiuoti apsemtomis gatvėmis. Prieš kelis metus Taline buvo didelis lietaus sukeltas potvynis, tuomet sugedo daugybė automobilių, daug jų pametė valstybinius numerius. 

Kita problema yra rūkymas. Kai yra rūkoma automobilyje, kvapas įsiskverbia salone ir jį paskui labai sunku pašalinti. Rūkančių tai gal ir netrikdo, tačiau nerūkantis žmogus tokiame automobilyje visada jaučiasi blogai, galiausiai tokio automobilio vertė sumažėja. Nustatėme 200 EUR baudą už rūkymą nuomojamuose automobiliuose – tai pakankamai didelė suma, kad niekas nebandytų to daryti.

Kaip geriausia surinkti didelį transporto parką? Ar verta visus automobilius imti iš vieno automobilių salono – ar tai turi privalumų?  

Ne, nėra didelių privalumų turėti vienos markės automobilius. Jeigu turite daugiau nei tuziną automobilių, nėra didelio skirtumo ar jie yra iš vien salono, dviejų ar trijų.

Kadangi „ABC Rent“ buvo įkurta „Renault“ atstovų „ABC Motors“, pirmaisiais metais turėjome tik Renault lengvuosius automobilius. Automobilių nuomos versle tik vieno prekės ženklo pasirinkimas yra trūkumas, nes žmonės nori daugiau pasirinkimo. Panašiai įsivaizduoju, kad didelius transporto parkus turinčios įmonės gali leisti darbuotojams rinktis tarnybinį automobilį iš skirtingų panašios kainos transporto priemonių.

Kokius automobilius siūlote rinktis transporto parkams, turintiems 10 ir daugiau transporto priemonių? 

Mano nuomone, automobilio naudojamos degalų rūšies pasirinkimas  yra svarbesnis už markę. Kurjeriai, pardavimų atstovai bei kiti darbuotojai, kurie daug važiuoja, galėtų rinktis CNG - suslėgtas gamtines dujas. Kurį laika turėjau Volkswagen Passat automobilį, varomą dujomis, degalai kelionei Talinas-Tartu-Talinas kainuodavo man tik 15 eurų. Kiekvieną dieną toli važiuoti į darbą ir atgal yra brangu. Dujos labai populiarėja: statomos degalinės, netrukus Taline važinės dujomis varomi autobusai, o Tartu juos jau turi.  

Tarmo Mägi nuomone, darbuotojai, kurie daug vairuoja, galėtų važiuoti dujomis varomais automobiliais. 

Daug kam yra nežinoma, kad suskystintų gamtinių dujų papildymo įrenginiai gali būti įrengiami ir namuose ar darbe, jeigu ten yra dujinis šildymas. Tai maždaug vandens šildytuvo dydžio įrenginys, pumpuojantis dujas tiesiai į automobilio baką. Tai užima daugiau laiko, nei įprastas degalų pripylimas, tai kaip pakrauti elektrinį automobilį, bet vakare galite prijungti degalų pildymą, o ryte jie bus pripildyti. O dujų kaina yra pigesnė nei perkant degalinėje. Dujomis varomas automobilis yra truputį brangesnis nei varomas dyzelinu, bet jis atsiperka, net jei jo rida yra didesnė. Priežiūros išlaidos yra maždaug tos pačios kaip benzininio automobilio, juose nėra labai sudėtingos įrangos, todėl tai yra nerizikinga investicija.  

Trumpesnėms kelionėms pirkčiau benzinu varomą automobilį, nes jis pigesnis nei dyzelinis. Dyzelinu varomo automobilio trūkumas yra DPF filtras, kuris važiuojant trumpus atstumus užsikemša.    

Elektriniai automobiliai vis dar nėra labai populiarūs. Hibridinių automobilių nuomos versle nėra daug. Šiuo metu mes turime tris hibridinius automobilius, tačiau vis dar pirmenybę teikiame benzininiams automobiliams, juos žmonės geriau žino, o hibridinė technologija yra mažiau žinoma. 

Kad ir kokius automobilius pirktumėte, turi būti programa, kur yra registruojama informacija apie automobilį. Be jos neturėsite apžvalgos, todėl bus sunku valdyti automobilius ir laiku atlikti techninę priežiūrą. 

Kokia yra didelių transporto parkų valdymo ateitis?

Savaeigiai automobiliai tikriausiai yra tolima ateitis, bet artimoje ateityje norėčiau pristatyti automobilio atrakinimą be raktų, „Fleet Complete“ žada, kad ši naujovė netrukus bus paruošta. Jeigu klientas nori pasiimti automobilį anksti ryte ar vėlai vakare, mūsų darbuotojams nereikės atvykti, jie galės palikti automobilį, o klientas atsirakins jį naudodamas savo telefoną. Tai tikrai padarys mūsų darbą lengvesnį.

Domina transporto valdymo paslaugos? Susisiekite!

 

 

 

  Spa 07, 2019     Mihkel Külaots