Blogas

Atraskite įkvepiančius, kaštus taupančius ir pajamas generuojančius mūsų blogo įrašus!

square-icon  ĮRAŠAI

Didžiulis skaičius gelbėtojų kasmet žūsta auto avarijose. Kaip telematika gali padėti gelbėtojams išlikti saugiems kelyje skubant į įvykio vietą?

Policininkui, gaisrininkui ir paramedikui, skubančiam į nelaimės vietą, yra brangi kiekviena minutė.  

Kiekvienais metais 911 numeris JAV sulaukia 240 milijonų skambučių. Apie 5% iš jų yra dėl kritinių medicininių incidentų, kurių atveju pagalbos suteikimas viena minute vėliau 1–2% padidina mirties tikimybę ir kuo ilgiau uždelsiama atvykti, tuo blogesnės pasekmės. Pavyzdžiui širdies sustojimo atveju, kiekviena uždelsta minutė sumažina išgyvenamumą 7–10%.  

Bet kenčia ne tik širdies smūgių ar insultų aukos. Automobilių avarijų ir nemedicininių įvykių atvejais tai pat labai svarbu greitai suteikti pagalbą, kad būtų išgelbėtos gyvybės, sumažinta žala nuosavybei, išvengta pavojingų situacijų ir išlaikytas visuomeninis saugumas. 

Būtina, kad gelbėtojai turėtų pažangiausius įrankius ir įrangą, padedančią greičiau pasiekti nelaimės vietą. Šiandieninė transporto parko valdymo programinė įranga puikiai gali padėti.    

4 grėsmės gelbėtojams kelyje  

Gelbėtojai – policijos, gaisrinės, greitosios pagalbos ir kitų gelbėjimo tarnybų darbuotojai dirba vienose iš pačių rizikingiausių sąlygų. 

Be akivaizdžių fizinių grėsmių, kaip gaisras, teroristinė ataka ar didelė avarija, jie dažnai susiduria su nenuspėjamu žmonių elgesiu nelaimės vietoje, tokiu kaip agresija ar net šaudymas.  Prie to prisideda ilgalaikio streso poveikis ir su darbu susiję psichinės sveikatos sutrikimai. 

Bet yra dar viena grėsmė, kurios nepaminėjome: gelbėtojai patys papuola į avarijas vykdami į įvykio vietą ar iš jos. 

Pagal 2017 m. JAV atliktą tyrimą apie policijos darbuotojų saugumą, mirtys, sukeltos automobilių susidūrimų ir nelaimių keliuose buvo tokios pat dažnos kaip ir sukeltos šūvių – 39 mirtys kiekvienu atveju.  

Australijoje mirtys automobilių susidūrimuose buvo dažniausia gelbėtojų mirties priežastis. Dar daugiau, gelbėtojų susidūrimų darbe mirčių skaičius yra 30% didesnis nei vidutinis nacionalinis vidurkis (1.5 mirtys 100 000 darbuotojų).    

Amerikoje šis skaičius yra nuo 2.5 iki 4.8 kartų didesnis nei kitų profesijų atstovų. 

Kodėl šie skaičiai yra tokie dideli? Pateikiame keturias priežastis, kodėl gelbėtojams yra didesnis pavojus keliuose ir kaip transporto parko valdymo programinė įranga, kaip Fleet Complete gali padėti. 

  1. Skubėjimas 

Gelbėtojų pareiga -  pirmiesiems atvykti į nelaimės ar nusikaltimo vietą. Kuo greičiau jie atvyksta, tuo greičiau gali pradėti savo darbą – gelbėti auką, išspręsti įtemptą situaciją ar gesinti gaisrą. Net kelių sekundžių uždelsimas gali būti gyvybės ar mirties klausimas. 

  1. Trikdymas 

Vos tik gavus nelaimės skambutį, gelbėtojai sėda į automobilį ir skuba į nelaimės vietą. Tai reiškia, kad jie neturi laiko situacijos aptarimui -  visa komunikacija vyksta kelyje, važiuojat dideliu greičiu su įjungtomis sirenomis. 

  1. Nuovargis 

Skubios pagalbos darbuotojai gali dirbti ilgas valandas ir pamainos gali būti nereguliarios. Jie visada turi būti pasiruošę „įsijungti“ staiga ir būti atsargūs esamoje situacijoje.  Toks didelis kiekis adrenalino gali lemti staigų bei ilgalaikį nuovargį, kuris lemia lėtesnę reakciją ir didesnę incidentų riziką. 

  1. Aplaidumas 

Gelbėtojai yra tik žmonės ir gali daryti klaidų, ypač esant tokiam dideliam spaudimui. Tačiau tokiomis aplinkybėmis net ir paprastas aplaidumas gali turėti skaudžių pasekmių. Nereikalingas greičio padidinimas, užsikimšusios sankryžos kirtimas sukeliant pavojų kitiems eismo dalyviams arba paprasčiausių saugumo taisyklių, tokių kaip saugos diržų užsisegimas ar sirenos įjungimas, nesilaikymas – visa tai gali tiesiogiai sukelti pavojų.   

Technologijos vaidmuo  

Laimei, pažangios pagalbos vairuotojams sistemos, kaip transporto parko valdymo programinė įranga, gali padėti išvengti šių pavojų. Kai tik įsijungia įspėjimas, procesai yra automatiškai racionalizuojami ir patikrinami, ieškant greičiausio įmanomo atsiliepimo. Išmanieji automobiliai geba perduoti svarbią informaciją akimirksniu, tuo tarpu rankos yra laisvos, o akys žiūri į kelią. Netrukus bus galima naudoti ir Dirbtinio intelekto pagalbą.  Į transporto parko valdymo programinę įrangą galima integruoti ir asmeninius stebėtojus, kurie nustatytais laiko intervalais pateikia automatinius daviklių rodmenis bei, jei reikia, turi nelaimės skambučio funkciją. Tikslios ataskaitos, pateikiamos realiu laiku bei galimybė peržiūrėti ir analizuoti ankstesnes ataskaitas leidžia atsakingiau sudaryti pamainas/nustatyti darbo krūvius, o pagalbos vairuotojui programinė įranga pagauna klaidas, joms įvykus (pavyzdžiui, saugos diržo neužsisegimas).       

  • GPS sekimas 

Kai tik nustatoma įvykio vieta, akimirksniu yra surandami arčiausiai jos esantys automobiliai, kurie yra siunčiami į vietą, naudojant greičiausią įmanomą maršrutą. Tai ne tik padeda greičiau nuvykti į įvykio vietą, bet ir užtikrina, kad telefono linijos operatorius galėtų sutelkti dėmesį į potencialiai gyvybę gelbstinčių instrukcijų teikimą telefonu. Taip pat sistema padeda išvengti eismo pavojų ir kamščių pakeliui į įvykio vietą, o paskui, jei reikia, į ligoninę.    

  • Automatika 

Nelaimės atveju yra būtinas informacijos teikimas abiem pusėms, tačiau tai gali labai blaškyti ir užima daug laiko.  Įjungus aliarmą ar sireną, transporto parko valdymo programinė įranga gali būti užprogramuojama rinkti duomenis iš daviklių ir matavimo prietaisų ir siųsti automatinius atnaujinimus kas 10 sekundžių. 

  • Laisvų rankų komunikacija 

Kalbėjimas paspaudus komunikavimo sistemos mygtuką, kaip Fleet Complete EPTT, leidžia vykti pokalbiui be trikdžių, o tai reiškia, kad kalbantys žiūri į kelią. Dispečeriai taip pat gali  turėti konferencinius pokalbius ir akimirksniu dalintis informacija.   

  • Tikslių įrašų laikymas 

Fleet Complete įtraukia specifinius daviklius papildomai informacijai gauti, tokius kaip durys ar įrangos įjungimas, kurie yra automatiškai užregistruojami kaip laiko žyma, atlikus kiekvieną veiksmą ar priėmus sprendimą. Pavyzdžiui, gaisrininkams tai gali būti kopėčių išskleidimas, vandens siurblio ar šviesų įjungimas. Buvusių įvykių peržiūra gali padėti efektyviau dirbti ateityje ir padeda lengviau atkurti ir analizuoti buvusį įvykį. 

Svarbu, kad Fleet Complete programinės įrango sprendimai yra gerai pritaikomi prie jūsų konkrečių poreikių. Skambinkite numeriu +370 5 205 99 55, jei norite aptarti individualius jūsų transporto parko saugumo iššūkius su kvalifikuotu mūsų komandos nariu.

 

  Rgs 19, 2019     Raimondas Laurelis