Uncategorized

2022 m. transporto parkų tendencijos: geros, blogos naujienos ir neaiškumai

2021 m. pasibaigus, vis labiau aiškėja vienas dalykas – transporto parkų pramonė gali būti ant didžiulio šuolio į priekį slenksčio.

Tai, kad transporto parkų ryšio sprendimų apetitas nuolat augo daugelį metų, yra sena žinia. Transporto parkų savininkai jau seniai ieško protingesnių būdų sumažinti išlaidas ir pagerinti savo pelną.

Tačiau dabar taip pat žinome, kad dėl COVID-19 poveikio per pastaruosius porą metų įvyko didžiulis pokytis šių naujų technologijų link. Transporto parkų operatoriai investuoja į daiktų internetą ir telematikos sprendimus precedento neturinčiu tempu – pasaulinė transporto priemonių telematikos rinka 2022 m. gali viršyti 90 milijardų eurų. Tuo tarpu dabartinė technologijų pažanga šioje srityje žada atskleisti naujas galimybes ir pradėti naują transformacijos erą.

Ar tai reiškia, kad 2022 m. bus itin sėkmingi? Ne. Ar bus nesėkmių? Labiausiai tikėtina. Ar kelyje laukia daug iššūkių? Na, mes mėgstame apie juos galvoti kaip apie galimybes tobulėti.

Bet kokiu atveju, jei dar neatkreipėte dėmesio į technologijas, dabar pats laikas tai padaryti. Apžvelkime, ko galite tikėtis ateinančiais metais.

Geros naujienos:

saugumas ir tvarumas bus labai susiję

Daugelis transporto parkų vadovų itin nerimavo dėl išmetamo anglies dvideginio kiekio sumažinimo ir vairuotojų saugos pagerinimo. Transporto parkų įmonės supranta, kad jos turi padaryti daug daugiau nei tik laikytis reikalavimų – jos turi atlikti svarbų vaidmenį pereinant prie saugesnės, švaresnės ateities visiems ir šie tikslai turi tapti neatsiejama jų įmonės transporto parkų valdymo strategijų dalimi.

Nepaisant vis dar egzistuojančių iššūkių, 2021 m. buvo reikšmingas posūkis transporto parkų elektrifikavimo link, ir ši kylanti tendencija išliks visus kitus metus. Toks padidėjęs apetitas elektromobiliams taip pat skatina Europos Komisiją dėti daugiau pastangų, kad būtų galima pereiti prie ekologiškesnio ir tvaresnio judumo. Kelių saugumas šiame kontekste yra pagrindinė vertybė.

2022 m. įsigalios daug su tvarumu ir saugumu susijusių priemonių ir patobulintų standartų, įskaitant privalomas pagalbos vairuotojui sistemas, pvz., įspėjimus apie vairuotojo mieguistumą ir išsiblaškymą, susidūrimo aptikimą arba greičio viršijimo pagalbos priemonę, ir valstybių narių pareigą pranešti apie faktines degalų ir energijos sąnaudas.

Naujos ir atsirandančios skaitmeninės technologijos bus šių iniciatyvų pagrindas, o įmonės, kurios jau naudoja transporto parkų valdymo priemones, siekdamos skatinti saugų ir ekologišką vairavimo elgesį, galės greitai prisitaikyti ir klestėti šioje naujoje aplinkoje.

Truck_Green_Fields-1

Duomenų srautas realiuoju laiku, kad būtų galima priimti geresnius verslo sprendimus

Transporto priemonėse sumontuota telematika, transporto parko stebėjimo sprendimai ir dirbtinio intelekto technologijos, tokios kaip kompiuterinis matymas, nuolat tobulėja. Kadangi vis daugiau įmonių naudojasi šiais įrankiais, kad galėtų stebėti ir valdyti savo transporto parko operacijas nuotoliniu būdu, daugybė duomenų, surinktų iš visų šių sistemų, suteiks vadovams galimybę tiksliau parengti savo strategijas ir planus, pašalinant spėliones ir sumažinant riziką. Rezultatas bus geresni verslo procesai, išaugęs efektyvumas, didesnis sąnaudų taupymas ir pagerinta darbuotojų sauga.

Dabar paimkite visa tai ir padauginkite iš 5G. Arba 10, o tai yra maždaug tiek kartų, kiek sparta bus didesnė, palyginus su tinklais, kuriuos naudojame šiandien. Arba 100 – tiek kartų daugiau įrenginių galėsite prijungti vienu metu. Prie to pridėkite beveik nulinę delsą ir universalią aprėptį ištisą parą. Per sekundės dalį gausite suvestinių duomenų iš nuotolinių transporto priemonių ir kitų objektų srautą – tai bus tokie duomenys kaip padangų slėgio lygis, ratų sukimosi greitis, stabdžių įjungimo procentas ir visi kiti tiesioginiai matavimai. Įsivaizduokite, kad visa tai derinsite su vaizdo telematikos duomenimis iš aplinkos, kuri sukurs visapusį panoraminį navigacijos, našumo, diagnostikos, prognozės ir nuspėjamosios analizės vaizdą realiuoju laiku. Ir dėl mažo energijos suvartojimo kai kurie prijungti objektai galės veikti mėnesius ar metus be žmogaus pagalbos.

Sekite naujienas, nes pagrindiniai mobiliojo ryšio tinklų teikėjai 2022 m. pradės teikti 5G prenumeratos pasiūlymus.

Investicijos į telematikos technologijas atsipirks greičiau

Veiksmingas transporto parkų valdymas yra sudėtinga, tačiau svarbi užduotis. Kad pasisektų įnirtingoje konkurencinėje ir nuolat besikeičiančioje aplinkoje, transporto parkų vadovai turi sugebėti greitai sujungti visus taškus, skubiai priimti tinkamus sprendimus, kai tik atsiranda poreikis, ir valdyti savo darbuotojus realiuoju laiku. Ir visa tai jiems reikia daryti nuotoliniu būdu.

Be to, planuodami ilgesniam laikui, jie turi laikytis įrodymais pagrįsto požiūrio. Tai leis jiems laiku atpažinti tendencijas ir rizikas bei aktyviai jas valdyti, greitai reaguoti į pokyčius ar krizę, būti lankstiems.

Paprasčiau tariant, transporto parko sėkmė 2022 m. ir vėliau daugiausia priklausys nuo tinkamų transporto parko valdymo įrankių pasirinkimo, kad būtų galima valdyti kasdienes operacijas, rinkti visus reikiamus duomenis apie vairuotojus ir transporto priemones bei panaudoti įžvalgas verslui užtikrinti ateityje. Tai ypač svarbu, nes didėja transporto parko nuosavybės ir eksploatavimo išlaidos. Įmonės, investavusios į transporto parko ryšio technologijas, gali tikėtis didesnio sąnaudų ir naudos santykio, nes ši technologija leidžia nemažai sutaupyti.

Blogos naujienos:

tikimasi, kad transporto parko vadovai nuveiks daugiau su mažiau

Pasaulyje po COVID kilo tobula audra, dėl kurios padidėjo spaudimas išlaidų kontrolei ir transporto parkų pajėgumams. Tiekimo grandinių sutrikimai, pvz., mikroschemų trūkumas, kartu su didėjančia paklausa 2020 ir 2021 m. reiškia, kad žymiai išaugo visko – nuo dalių ir (naujų ar naudotų) transporto priemonių iki priežiūros ir darbo – sąnaudos. Dar daugiau, pastaruoju metu pakilusios dyzelino ir benzino kainos gali išlikti ateinančius mėnesius.

Negana to, transporto parkų vadovams gali tekti susidurti su ilgesniu laukimo laiku, kol senas transporto priemones pakeis naujomis, o daugelis nuspręs apskritai atidėti parko atnaujinimo planus. Tiesą sakant, jie turės planuoti ilgesnių prastovų galimybę, nes senesnėms transporto priemonėms gali prireikti daugiau techninės priežiūros – jau nekalbant apie tai, kad jos greičiausiai suvartos daugiau degalų.

Nėra aiškaus atsakymo, per kiek laiko viskas susitvarkys. Iki tol transporto parkų valdytojai turės sutelkti dėmesį į šiuo metu turimo turto naudojimo optimizavimą ir aktyviai imtis veiksmų išlaidoms sumažinti.

Vairuotojų trūkumo problema greitai neišnyks

Kalbant apie vairuotojų kaitą, įtakos turi keli veiksniai, ir ši problema jau ilgą laiką kelia didelį susirūpinimą krovinių gabenimo pramonėje.

Viena vertus, vairuotojų visuomenė sensta – vidutinis vairuotojų amžius jau viršija 50 metų, todėl daugelis netrukus sulauks pensinio amžiaus. Tačiau situacija pablogėjo, kai, panaikinus koronaviruso apribojimus, vėl ėmė kilti ekonominė veikla. Visa ši suintensyvėjusi paklausa, kurią teko tenkinti, nulėmė itin didelius vairuotojų darbo krūvius, o tai lėmė didelį nepasitenkinimą darbu ir pasitraukimų bangą.

Tuo tarpu neišvengiami kelių transporto darbo įstatymų pakeitimai pagal ES mobilumo paketą gali pabloginti padėtį – prieš juos patobulinant. Siekiant pagerinti prastas vairuotojų darbo sąlygas, naujosios taisyklės, kurios visiškai įsigalios 2022 m. vasario mėn., nustato naujus minimalius vairuotojų poilsio bei laiko namuose laikotarpius ir apriboja kelionės laiką iki ne daugiau kaip keturių savaičių.

Dar reikia pamatyti, ar šie pakeitimai padės sumažinti vairuotojų trūkumą ir galiausiai pritraukti jaunesnę vairuotojų kartą, tačiau kol kas automobilių parkams gali būti sunku rasti papildomų pajėgumų trūkumui sumažinti. Tai reiškia, kad įmonės ne tik daro viską, ką gali, kad įtrauktų ir išlaikytų dabartinius vairuotojus, bet ir turi rasti būdų, kaip maksimaliai padidinti savo produktyvumą, sutaupyti laiko ir sumažinti rūpesčius pasitelkdamos technologijas.

AdobeStock_136870413-2

Geresnės darbo sąlygos taip pat vertinamos kaip būdas pritraukti daugiau moterų sunkvežimių vairuotojų, siekiant padėti išspręsti vairuotojų trūkumo problemą.

Neaiškumai:

COVID paveiktas pasaulis vis dar yra neapibrėžtumo ir nestabilumo pasaulis.

Kai tik manėme, kad situacija gerėja, pasirodė nauja atmaina, kuri gali pakenkti mūsų kolektyvinėms pastangoms sustabdyti koronaviruso plitimą (rengiant šį tekstą, O atmainos poveikio tyrimas yra negalutinis). Vis dar kyla naujo uždarymo grėsmė, o kartu ir susirūpinimas dėl tolesnio tiekimo grandinės sutrikimo.

Pripažinkime, netikrumas gali būti neatsiejama „naujojo normalumo“ dalis. Vienas dalykas atrodo aiškus: įmonės turi arba prisitaikyti, arba atsilikti.

Taigi, ką turi daryti transporto parko vadovas?

Būti pasiruošęs. Sekite tendencijas ir imkite vertinti, kad galėtumėte pradėti tobulėti jau šiandien. Pasirinkite tinkamą telematikos paslaugų teikėją, kad užtikrintumėte reikiamus duomenis ir pagalbą jiems lengvai interpretuoti.

Jei norite sužinoti daugiau apie tai, kaip „Fleet Complete“ gali padėti jūsų verslui sutaupyti pinigų ir įveikti popandeminę kreivę, susisiekite su mumis.

Related Articles