Uncategorized

Nuo savaeigių automobilių iki autobusų – Fleet Complete užima pirmaujančią poziciją

Ar esate pasiruošę nuimti rankas nuo vairo?

Prieš dešimtmetį tai atrodė dar labai tolima ateitis. Tačiau šiandien kalbant apie savaeigius autonominius automobilius, kyla klausimas ne „ar“, o „kada“. Pastaruosius kelerius metus inžinierių galvose sukasi mintys apie viešuosius automatinius automobilius ir autobusus miestuose.

Vis daugiau baigusių inžineriją prisijungia prie savaeigių automobilių komandų tokiose įmonėse kaip Uber, Lyft, Mercedes-Benz, General Motors, NVIDIA ir kitų. Kai kurios jų jau išvystė naujus metodus sukurti žemėlapiams, kuriais naudosis dauguma savaeigių automobilių, kad suprastų kur jie yra ir ką „mato“.

Svarbu yra tai, kad didieji automobilių gamintojai ir populiariųjų transporto paslaugų teikėjai turi ne tik savaeigių automobilių vystymo programą, bet kai kurie jau ir testuoja skirtingus jos etapus.

Bendradarbiaudama su originalios įrangos gamintojais, tokiais kaip General Motors, Fleet Complete seka perspektyvią autonominių automobilių ateitį.

Mes taip pat žinome, kad inovatyvių procesų dalis yra būti kuo arčiau tokių įmonių, todėl dedame pastangas įsitraukti į automobilių automatizavimo projektus ir taip prisidėti prie inovacijų kūrimo.

Kai kurie projektai yra nuostabūs.

Automatinio vairavimo iššūkis – Fleet Complete remia aUToronto

Inžinerijos studento svajonė dirbti kuriant autonominį automobilį turi nedaug galimybių virsti tikrove. Tokia praktinė patirtis galima programose, kurios pritraukia dideles investicijas, nes reikalingos įrangos kaina yra šimtai tūkstančių dolerių.

„Zeus“ yra pirmo etapo autonominis automobilis, sukurtas Toronto universiteto inžinerijos studentų (aUToronto), kurio įrangai ir modifikacijoms reikėjo maždaug 200.000 Kanados dolerių ir užtruko beveik metus viską tinkamai sukonfigūruoti.

zeus1-1

Kam šis automobilis buvo  sukurtas?

Ne kam kitam, o AutoDrive Challenge – tarptautiniam automobilių be vairuotojų konkursui Arizonoje, kur Zeus užėmė pirmą vietą pirmame etape iš trijų, pranokęs kitus savaeigius automobilius iš Kanados ir JAV juostų sekime, objektų aptikime ir išvengime. Šio konkurso tikslas yra sukurti pilnai autonominį (3 etapas) automobilį iki 2020 metų, šiandien Zeus yra vienas iš realiausių pretendentų į nugalėtojus.

Fleet Complete didžiuojasi būdami vienu iš aUToronto studentų komandos rėmėjų kartu su General Motors ir SAE, o viena iš privilegijų – mums teko pavažiuoti Zeus!

Koks jausmas sėdėti savaeigio automobilio priekinėje sėdynėje?

Tai keistas ir jaudinantis pojūtis. Nors ir žinant, kad testavimo take bus saugu, vis tiek nepalieka keistas jausmas, kai kompiuteris priima visus sprendimus kelyje ir vairas juda pats beveik antgamtiniu būdu. Tai kažkas tokio, prie ko reikia laiko priprasti.

„Sveikinimai visai komandai. Tai buvo ne mažas žygdarbis, tai ką jie padarė yra didžiulis pasiekimas – įprastą automobilį paversti autonomiškai vairuojančiu automobiliu“, sako Fleet Complete technologijų vadovas Alan Fong, „Vienas iš įrengimų, kurį galėjote matyti, yra kamera, esanti ant automobilio, skaičiavimo platformos įranga, esanti automobilio gale – tam reikalingas didelis finansavimas. Fleet Complete džiaugiasi, kad kartu su kitais rėmėjais, tokiais kaip General Motors ir Intel, galėjome jį suteikti.

„Prisiminkime, kad tai yra trejų metų konkursas. Tai nėra tik vieneri metai, studentai buvo šaunūs ir laimėjo šiais pirmaisiais metais. Tai tikra kelionė – sukurti, pastatyti ir pristatyti tvarų produktą, pilnai autonominį automobilį, kuris pajuda iš pradinio taško į trečią lygį. Tai nemažas žygis“, apibendrina Fong.

Nekantraujame pamatyti kaip mūsų čempionams seksis antrame etape 2019 m. Šiais metais Zeus užduotis sugebėti keisti kelias juostas ir išvengti dinamiškų objektų, tokių kaip pėstieji.

Savaeigiai autobusai Europoje – Fleet Complete programinės įrangos testavimas 

Išmaniojo miesto iniciatyvos plinta pasaulyje. Nuo nelaimių išvengimo perpildytuose Šiaurės Amerikos metropoliuose su telematikos duomenų (Vision Zero) pagalba;  Google miestų projektavimo projektų tokių kaip Sidewalk Toronto, kurie naudoja naują skaitmeninę technologiją tankiai gyvenamiems rajonams atkurti; iki automatinių autobusų maršrutų įvedimo Europos gatvėse.

FABULOS (Ateities automatinių miestų autobusų operacinė sistema) yra 3 metų projektas vykstantis Helsinkyje, Suomijoje, kurios tikslas sukurti sistemas, galinčias valdyti automatizuotų mikroautobusų parkus miestuose.

Koks pirmas šio iššūkio žingsnis?

16 atrinktų kompanijų iš 6 Europos šalių, tarp kurių yra ir Fleet Complete Estija, sudarė konsorciumą galimybių studijai atlikti.

Trumpai tariant, studija turi atsakyti pradinį klausimą ar tai gali būti padaryta ir ar šiandien turime reikiamą įrangą, kad tai būtų įgyvendinta.

Bus paruošta ataskaita, aprašanti galimybių studijos rezultatus bei išvados prototipo kūrimo pradžiai. Kai tik bus sukurti autonominiai prototipai, jie bus įrengti su Fleet Complete sekimo sprendimu vairavimo, maršruto, kuro, kelio, techninės priežiūros ir kitų ataskaitų, šiandien naudojamų transporto parko telematikoje,  stebėjimui.

Kriterijai apima sritis nuo transporto parko valdymo ir nuotolinių operacijų iki automobilių galimybių mišriame eisme. Tikimasi, kad autobusai važiuos vietovėse kur yra intensyvus eismas, mieste leistinu greičiu, beveik visomis oro sąlygomis ir be konduktoriaus.

„Projekto tikslas yra paruošti verslo modelį, kad žmonės savaeigiu autobusu galėtų nuvykti, pavyzdžiui nuo autobusų stoties iki ligoninės“, komentuoja Jaanus Truu, Fleet Complete Baltics pardavimų viceprezidentas. „Yra bilietų, autobusų užsakymo, transporto parko valdymo, automatizuoto vairavimo sistemos, visas šias skirtingas sistemas mes sujungsime į vieną. Fleet Complete yra atsakinga už transporto parko valdymo sistemą. Galėsime matyti analizes kaip važiuoja autobusas, koks yra autobuso vairavimas ar autobusas važiuoja tinkamu keliu. Bus nuotolinis mygtukas, jeigu kažkas nutiktų, galėsime sustabdyti autobusą“.

Mūsų tikslas yra, kad žmonėms būtų kuo patogiau vaikščioti pėsčiomis, važiuoti dviračiais, naudotis viešuoju transportu ir jie paliktų automobilius namuose arba iš viso jų nepirktų. Automatizuoti mikroautobusai galėtų pagerinti viešojo transporto funkcionalumą, suteikdami greitą susisiekimą gyventojams iki galutinio taško,“ sako Helsinkio mero pavaduotojas Anni Sinnemaki.

Related Articles