Uncategorized

Daiktų interneto (IoT) ir Didžiųjų duomenų (Big Data) platformų poveikis – ar šių dienų autopramonės gamintojai išnaudos ateities antrinės rinkos pajamų galimybes?

Automobiliai šiandien yra tarsi judantys duomenų centrai, kaupiantys didžiulę duomenų apimtį. Tinkamai naudojami ir parduodami, duomenys gali atverti duris visiškai naujai IoT sprendimų ekosistemai, papildomų paslaugų ir milijardinių pajamų galimybėms.

Tradiciškai automobilių koncernai ir jų originaliosios įrangos gamintojai (OEM) buvo dominuojantys atsarginių automobilio dalių ir antrinės paslaugų rinkos žaidėjai. Tačiau IoT revoliucijai pagaliau pasiekus automobilių pramonę, atsivėrė galimybės į rinką patekti ir naujiems žaidėjams, kurie meta iššūkį nusistovėjusiems verslo modeliams ir kuria naujas rinkas.

Kyla klausimas, ar OEM koncernai turėtų prisijungti prie šių naujų Didžiųjų duomenų rinkų, ir pasinaudoti perspektyviais pajamų srautais, ar mesti milžiniškas lėšas techninės konkurencijos lenktynėms, kurių gali ir nelaimėti?

 

Prielaidos

Ar esate verslo, naudojančio komercinį transportą, savininkas? Tuomet įsivaizduokite situaciją:

 

Vienai jūsų transporto priemonių kelyje kilo variklio problema, todėl jums reikia serviso ir meistro, kad kuo greičiau grąžintumėte automobilį dirbti. Savaime suprantama, kad siekiate sumažinti automobilio prastovos laiką, taip pat nenorite permokėti už automobilio remontą. Įsivaizduokite, kad minėtas automobilis yra susietas su išmaniosiomis sistemomis, ir transporto kontrolės platforma automatiškai pakviečia jus apsilankyti parinktame servise, kur automobilio jau laukia reikiami meistrai. O suteiktai paslaugai dar pritaikoma ir jūsų lėšas taupanti nuolaida.

 

Skamba protingai, tiesa? Tai sutaupytų jūsų verslo laiką ir pinigus. Tai suteiktų begalines galimybes klestėti jūsų autoparkui, ir augti jūsų verslui.

Tačiau, kas lems, kurie servisai ar atstovybės bus atrinkti dalyvauti tokioje rinkoje, kur visa ekosistema bus prijungta prie Didžiųjų duomenų platformų?

Ką gi, tai ir yra milijardo vertės klausimas. Kol kas IoT sprendimų teikėjai, OEM ir automobilių gamintojai konkuruoja siekdami vieningo atsakymo. Manome, kad jau labai artimoje ateityje paaiškės, kurie gamintojai prisijungs prie skaitmeninės Didžiųjų duomenų platformų evoliucijos.

Gamintojai, nesitaikantys su sparčiai besivystančiomis Didžiųjų duomenų rinkomis ir IoT platformomis, tokiomis kaip “Fleet Complete Connvex”, rizikuoja turima antrinės  paslaugų rinkos pyrago dalimi. “Pyrago”, kurio numatomos pasaulinės pajamos iki 2022-ųjų sieks 900 milijardų eurų. 

 

Didžiųjų duomenų galia antrinėje automobilių dalių ir paslaugų rinkoje

“Daiktų internetas”, arba IoT, yra viena labiausiai naudojamų ir paplitusių madingų sąvokų. Tačiau, atsiriboję nuo klišių, pripažinkime, kad tik pradedame suvokti, kokias galimybes daiktų sąsaja su internetu mums galėtų pasiūlyti. O jos ateityje bus beribės. Kalbant apie automobilių pramonę, jos skaitmeninimą labiausiai įtakos šiandienos automobilių koncernai, OEM gamintojai, ir antrinių telematikos paslaugų, tokių, kaip “Fleet Complete”, teikėjai.

Galimybės teikti klientams naujus sprendimus ir produktus atrodo begalinės. Įsivaizduokite, jei galėtumėte užsisakyti ir sumokėti už naujas detales, gauti didelių nuolaidų paslaugoms, pigiau apdrausti savo automobilį – ir visa tai vien pateikus savo autoparko duomenis. Viskas, kas susiję su jūsų autoparku, naudojant tik vieną debesų platformą, vieno langelio principu.

 

Didžiųjų duomenų ir debesų platformos

Prieigą prie tokios platformos turintys tiekėjai galėtų pateikti klientui platų pasirinkimą paslaugų, pradedant žemėlapių atnaujinimais automobilių navigacijoms, transporto kontrolės sistemomis, baigiant tepalų keitimu, padangomis, kuru ir pan. Mainais jie gautų prieigą prie klientų ir partnerių tinklų, užtikrinanačių naujus pajamų srautus jų verslui.

Tačiau tuo viskas nesibaigia – įvertindamos vairuotojo elgsenos duomenis, draudimo bendrovės galėtų pasiūlyti suasmenintus draudimus pagal vairavimo stilių, gyvenamąją vietą, ir, žinoma, automobilio tipą.

Duomenų rinkimas iš tūkstančių transporto priemonių, prijungtų prie tokios platformos, taip pat galėtų suteikti vertingos informacijos kovai su eismo įvykiais, eismo spūstimis, geresniu miestų planavimu ateityje, viešojo transporto gerinimu ir dar daugiau.

Surinktais vairavimo duomenimis bei kontekstiniais duomenimis jau ir šiandien dalijamasi su papildomų automobilių paslaugų teikėjais. Dauguma šiuolaikinių telematikos sprendimų išgauna šiuos duomenis iš transporto priemonės OBD II jungties.

Paskutinė telematikos duomenų tvirtovė yra pačios transporto priemonės integruotieji duomenys apie tai, kaip veikia ji ir jos mazgai. Būtent šiais duomenimis autopramonės gamintojai labai nenoriai dalijasi su kitais rinkos dalyviais.

 

3 pagrindiniai trinties taškai

Iki šiol automobilių koncernai žiūrėjo į naujus IoT ir telematikos žaidėjus kaip į ateities antrinės automobilių paslaugų rinkos konkurentus, kovojančius dėl tų pačių klientų ir tos pačios pajamų dalies. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl didieji automobilių gamintojai skeptiškai vertino pagrindinių duomenų apie savo transporto priemones atvėrimą ir pasidalijimą. Tų duomenų, kuriuos jų įsivaizduojami ateities konkurentai gali lengvai parduoti. 

 

Taigi, trintis ir dvejonės prisijungti prie šių Didžiųjų duomenų platformų yra susijusios su trim esminiais klausimais:

• Kam priklauso transporto priemonės duomenys? 

• Ar automobilio, vairuotojo ir gamintojo duomenys bus apsaugoti?

• Kiek gamintojai turėtų investuoti į nuosavų platformų kūrimą, kurios konkuruotų su naujais IoT sprendimų teikėjais? 

 

Prisijungti ar praleisti?

Atsakyti į šį klausimą gali tik patys autopramonės gamintojai. Tačiau naujų Didžiųjų duomenų “debesų” kūrimas yra tik auganti tendencija. Ar jie rizikuos, kad jų konkurentai prisijungs anksčiau ir užims savo rinkos dalį? 

Tikime, kad gamintojai prisijungs ir kartu su telematikos technologijų žaidėjais atvers naują autopramonės puslapį, skirtą IoT paslaugoms ir Didiesiems duomenims Jūsų automobiliui.

Related Articles