Skaitmeninė era kuria naujus verslo modelius, tad šiandien matome “uberizacijos” apraiškų ne tik tarp privačių asmenų, bet ir įmonėse, savo veikloje pasitelkiančiose bendro naudojimo automobilius ir jų dalijimąsi. Dauguma bendrovių, tokių kaip ABB, Telia, Swedbank, taiko dalijamus automobilius savo parkuose, siekdamos efektyvesnio jų panaudojimo ir didesnio užimtumo. Panašu, kad tendencija aktuali ir valstybės bei biudžetinėms įstaigoms. Dažnu atveju joms yra pavaldžios skirtingos institucijos ar nutolę padaliniai, kurių kiekvienas turi automobilių. Toks automobilių paplitimas po skirtingus vienetus sukuria papildomo darbo juos administruoti, lemia mažesnę jų eksploataciją, atskaitomybės ir apžvalgos trūkumą.
Vilniaus miesto savivaldybė yra vienas pavyzdžių, kai įstaiga centralizuotai sprendžia automobilių parko valdymą ir duomenų surinkimą, siekdama atlaisvinti išteklius, optimizuoti darbo eigą ir skaidriau administruoti automobilius. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos automobiliai, kurie yra tiek centrinėje įstaigoje, tiek seniūnijų buveinėse, yra matomi vienoje sistemoje.
„2017 metais įvedus „Ecofleet“ automobilių dalinimosi sistemą, iškart pastebėjome jos populiarumą – savivaldybės darbuotojai greitai pradėjo naudotis šios programos teikiamomis naudomis. Dabar galime greičiau, patogiau ir, svarbiausia, pigiau teikti paslaugas gyventojams, nuvykti į svarbiausius miesto taškus. Dar vienas didelis pliusas – išmanumas. Nebereikia užsisakyti transporto paslaugų per kitus specialistus, viską galima padaryti programėlės dėka, tad tauposi ir darbuotojų laikas. Laimime visi“, – pasakojo sostinės savivaldybės Administracijos direktorius Povilas Poderskis.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos naudojama “Ecofleet” sistema, kartu su įprastomis transporto stebėjimo ir ataskaitų funkcijomis, apima:
- Automobilių dalijimosį ir rezervacijų paslaugą su berakčiu atrakinimu per mobiliąją programėlę,
- Kuro ir ridos kontrolę,
- Skaitmeninius kelionių lapus su automatiniu kuro išlaidų importu iš degalinių.
Sprendimo dėka turimi automobiliai išnaudojami efektyviau, didėja jų užimtumas, o laikas, kurį jie stovi nenaudojami – trumpėja, taigi darbuotojų kelionių poreikius gali patenkinti mažesnis automobilių kiekis, vadinasi rezultate taupomos lėšos. Rezervuotis bendro naudojimo automobilį ir vėliau jį atsirakinti darbuotojai gali savarankiškai tiesiog savo išmaniuoju telefonu, išvengdami popierizmo ar bereikalingų automobilio užsakymo ir paėmimo procedūrų, bei taip taupydami žmogiškuosius ir laiko resursus. Administracija gali paprastai, greitai ir tiksliai suprasti, kiek kilometrų nuvažiavo atskiri vairuotojai, departamentai ir automobiliai. Ir, žinoma, lengvai paskirstyti kuro išlaidas, negaišinant darbuotojų laiko važiavimo ataskaitų ar popierinių kelionės lapų pildymui.
Be to, “Ecofleet” rezervacijų ir dalijimosi sistemos analitiniai grafikai ir ataskaitos suteikė svarbių įžvalgų apie realų darbuotojų mobilumo poreikį, taip pat faktines vizitų, pertraukų, vairavimo trukmes ir t.t. Atsižvelgiant į šiuos skaičius galima dinamiškai keisti turimų automobilių kiekį ir išvengti perteklinių transporto priemonių, taip pat dalį poreikio patenkinant alternatyviomis transporto rūšimis – viešuoju transportu, pavežėjimo paslaugomis, taksi, ar dalijamais dviračiais.
Automobilių parko efektyvumas
Veiklos išlaidos yra vienas pagrindinių tiek viešų, tiek privačių įmonių rūpestis. Todėl tarnybinių automobilių vadovams svarbu turėti kruopščią ridos apskaitą, užtikrinti saugų vairavimą, savalaikius aptarnavimų priminimus ir turėti bendrą parko apžvalgos įrankį. Iš patirties žinome, kad, naudojant transporto kontrolės sprendimą, eksploatacinės išlaidos sumažėja, nes sumažėja neefektyvių kilometrų, racionalesnės kelionės lygiagrečiai sutaupo ir laiko, o laiku atliekami priežiūros ir aptarnavimo intervalai mažina išlaidas remontui ir prailgina technikos tarnavimo laiką.
“Mūsų patirtis rodo, kad įmonės sutaupo bent 15 % pirmaisiais paslaugos naudojimo metais, ir po to kasmet mažiausiai bent po 7-8 %“, sako Dainius Kerevičius, Ecofleet Lietuva projektų vadovas.
Kokybės tobulinimas
Išlaikyti kokybę ir užtikrinti sklandų automobilių pasidalijimą, kai parkas yra bendro naudojimo, galima tikslingai paskirstant išteklius. Kadangi automobilių užimtumą aiškiai parodo surinktų duomenų analizė, tad transporto priemones paskirstyti galima ten, kur jų reikia, ir tada, kada reikia. Taip pat mobilumo poreikius tenkinant adekvačiais ištekliais. Pavyzdžiui, trumpesniems atstumams galima numatyti elektra varomų automobilių, arba paskirstyti mašinų kiekį, priklausomai nuo piko meto, ar sezoniškumo. Aiški parko užimtumo apžvalga itin naudinga planuojant resursus, ji gali užtikrinti tinkamiausią įstaigos automobilių panaudojimą, maksimaliai patenkinant atskirų padalinių poreikius.
Aplinkos apsaugos veiksniai
Įgyvendindama aplinkos apsaugos politiką, Vilniaus miesto savivaldybės administracija siekia skaidraus nuosavo automobilių parko poveikio aplinkai vertinimo. Su pažangiu transporto kontrolės sprendimu automobilių eksploatacijos apžvalga tampa automatizuotu procesu, o duomenys prieinami realiu laiku.
Su “Ecofleet” galite kontroliuoti variklio darbą laisvais sūkiais, CO2 emisiją, vairavimo būdą, taip pat optimizuoti maršrutą. Per šiuos veiksnius galima tiesiogiai įtakoti elgesį ir skatinti pokyčius, mažinančius poveikį aplinkai.
Tai yra tik vienas iš daugelio “Ecofleet” privalumų, kuriuos pažangiai mąstančios valstybės bei biudžetinės įstaigos pasirenka optimizuodamos savo automobilių parkų veiklą. Esame įsitikinę, kad kitos Lietuvos savivaldybės bus linkusios sekti Vilniaus miesto savivaldybės pėdomis, taip užsitikrindamos efektyvesnę veiklą ir mažesnes išlaidas.