Uncategorized

Transporto ateitis

Ar transporto ateitis išeina iš jūsų spausdintuvo? Ar ji važiuoja ant keturių ratų? Pažvelkime kas laukia ateityje ir kas jau yra dabar.

Kaip inovacijos gali ateityje pakeisti transportą? Apsiribojame automobilių industrijos interesais ar nauji transporto būdai  gali ateiti iš kitur? Net iš jūsų spausdintuvo?

Žvelgdami į pažangiausius automobilius ir įrenginius, kurie jau yra naudojami ar testuojami, galime pradėti įsivaizduoti įvairesnę daiktų ir žmonių transportavimo ateitį.

Pažvelkime į transporto ateitį.

Asmeninis miesto transportas

Miesto viduriniosios klasės kilimas yra pasaulinė tendencija. Per ateinančius 10 – 20 metų pasaulio ekonomikos augimas priklausys nuo šalių, kuriose dauguma gyventojų gyvena miestuose. Asmeninis miesto transportas yra svarbiausia ateities mobilumo dalis, o dalijimasis transportu yra labai ekonomiška ir tai yra vis dar auganti tendencija. Automobilių pardavimas šiandien vis dar priklauso nuo kuro kainų, tačiau tai tikrai pasikeis dėl besibaigiančių iškastinio kuro šaltinių.

„Važiuoti pačiam arba laukti atvežamų prekių nėra labai gera patirtis, todėl siekis pagerinti šią patirtį skatins ateities iniciatyvas. Autonominiai automobiliai, kuriuos jau turime yra didelis žingsnis pirmyn, nes tai padeda išvengti streso ir nepatogumo, kai turime aktyviai valdyti transporto priemonę.“ sako Fleet Complete generalinis klientų aptarnavimo direktorius Robert Holm.

Bet kas pakeis autonominius automobilius? 

“Manau, kad transportuosime vietas pas mus per kitos kartos virtualia realybę (VR) ar papildyta realybę (AR) arba gausime prekes su  pažangiu 3D spausdinimu. Neorganiniai produktai bus akimirksniu pristatomi per asmeninį 3D spausdintuvą, sudėtingesni dalykai po keleto minučių nuo pirkimo bus pristatomi į jūsų vietinę 3D spausdinamų prekių parduotuvę.”, teigia Robert Holm.

Asmeninio miesto transporto pavyzdys yra Toyota trijų ratų i-Road elektriniai automobiliai, skirti vienam arba dviem keleiviams, kuriuos galite pasiimti dalijimosi stotelėse Tokijuje. Bandymas buvo toks sėkmingas, kad Toyota plės šią paslaugą visoje Japonijoje. Japonija yra pažangi šioje srityje, šalis turi daugiau elektrinių automobilių dalijimosi stotelių nei degalinių.

Elektriniai dviračiai yra dar viena auganti tendencija vieno žmogaus transportavimui, palaikoma dėl sveikatos priežasčių ir jau puikiai prieinama tokiuose Europos miestuose kaip Kopenhaga Danijoje, kur dviračių skaičius jau pasiekė automobilių skaičių.

Turine, Italijoje vyksta bandymas su autonominiais automobiliais ir elektriniais motoroleriais, o Londonas, Jungtinėje Karalystėje siekia tapti miestu, kuriame daugiausia pėsčiųjų pasaulyje.

„Mūsų tikslas yra ne tik išbandyti šią technologiją, bet ir sukurti ekosistemą, kurią sudaro autonominiai automobiliai, dronai ir robotai, kurie gali prisidėti prie naujų mechanizmų, galinčių atnešti inovacijų miestui ir pritraukti naują verslą“, sako komisaras Paola Pisano, atsakingas už inovacijas Turine, Italijoje.

Naujos technologijos trumpiems atstumams  miestuose gali aplenkti dabar esantį transportą. Pavyzdžiui, spausdinamo dydžio žmonių vežėjai, kuriuos paminėjo Robert Holm.  Šie sėdimi vieno keleivio prietaisai užima maždaug vieno asmens plotą. Jie judės šaligatviais, asfaltuotomis pėsčiųjų zonomis ir dviračių takais. Japonijoje yra testuojamas Honda Uni-Cub, kompaktiškas elektrinis prietaisas su balansavimo technologija. Jis buvo sukurtas tam, kad dviratininkai galėtų išlaikyti sąveiką akių lygyje su kitais asmenimis, o jų rankos važiuojant būtų laisvos, kad jie galėtų keliaudami dar kažką daryti.

Toks aktyvus transportas ar elektriniai dviračiai yra prietaisai, padidinantys mūsų natūralius gebėjimus, o ne juos ribojantys, numatoma, kad jie bus svarbi ateities technologijų dalis.

Tolimojo ir trumpojo nuotolio krovinių pervežimo ateitis 

Mes esame įpratę patys gabenti savo asmeninius „krovinius“ nuo parduotuvių iki namų, bet ateityje turėsime mažus ratuotus robotus, kurie galės mus sekti. Toks yra Gita, mobilus padėjėjas, testuojamas Italijoje. Galėsime suprogramuoti šiuos riedančius padėjėjus, kad jie judėtų nepriklausomai, automatiškai paimdami ir padėdami mūsų daiktus.

Dėl didesnių krovinių kyla daug diskusijų, kaip vystyti ryšį tarp tolimųjų ir trumpųjų nuotolių, bandoma rasti kuo efektyvesnius inovatyvius sprendimus tolimųjų nuotolių krovinių pristatymui į įprastus pristatymo punktus, kur robotai paimtų krovinius ir vežtų trumpus atstumus galutiniam naudotojui.

Pasak Fleet Complete strategijos direktoriaus Sandeep Kar, sunkvežimių pramonėje prijungtų  sunkvežimių, (turinčių interneto ryšį) technologijos bus nebe pasirinkimas, o realybė. Miesto sunkvežimių, naudojamų  krovinių paėmimui ir pristatymui mieste, paklausa labai išaugs. Sandeep Kar teigia: 

„Urbanizacijai keičiant ekonomiką ir visuomenę, komercinės transporto priemonės patirs didžiulį spaudimą pristatyti krovinius pagal „hub and spoke“ logistikos modelį nuo siuntimo taško iki pristatymo taško tiksliai numatytu laiku („just-in-time“). Šios transporto priemonės turės judėti miestų teritorijomis laikydamosis griežtų taisyklių, reglamentuojančių kamščius, emisiją, parkavimą, triukšmą ir pan. Prijungtų transporto priemonių technologijos įgalins šiuos sunkvežimius (nuo didelių iki labai mažų GVWR miesto sunkvežimių) pristatyti paslaugas ir sprendimus, kurie anksčiau atrodė neįmanomi. Prijungtų transporto priemonių technologijos jau neša pokyčius ir komercinės transporto priemonės yra laikomos daugiau kaip paslaugos ir sprendimai, o ne kaip produktai.

Pasaulinė komercinių transporto priemonių pramonė galiausiai keičia savo kryptį nuo produktų prie paslaugų. Pramonei patiriant šį perėjimą nuo produktų prie paslaugų, artėja kitas pereinamasis laikotarpis – perėjimas nuo paslaugų prie sprendimų. Tai yra perėjimas nuo santykių prie bendradarbiavimo.

Skaityti daugiau apie sunkvežimių pramonės skaitmeninę transformaciją

Fleet Complete ateities vizija

Fleet Complete žengia į naują mobilumo erą su CONNVEX, tai inovatyvi debesų platforma, leidžianti sujungti išteklius į vieną ekosistemą. Ji sustiprina sprendimų ir naujų verslo modelių pristatymą, ypač autonominio važiavimo, krovinių mobilumo srityse ir išmanioje miesto infrastruktūroje.

Fotolia_139171336_M-2

Apimanti kompleksinius duomenis ir dirbtinio intelekto (AI) analizę, CONNVEX suteikia naudotojams projektavimo įžvalgas ir unikalių sprendimų vystymo pasiūlymus. Platforma apima nuotolinę diagnostiką ir prognostiką, saugos ir pažangias pagalbos sistemas vairuotojui (ADAS), elektrinių transporto priemonių mobilumą, skaitmeninį krovinių gabenimo tarpininkavimą ir vaizdo telematiką, mobilų resursų valdymą ir dalijimąsi transporto priemonėmis.

Skaityti daugiau apie CONNVEX

Diskusijų apie mobilumą daugėja. Kalbama nebe apie eismą ir dviračių takus, bet apie mūsų miestų keitimą ir naujų partnerysčių kūrimą, kad galutinis tikslas būtų išmanusis mobilumas. Mobilumo ateitis tikrai pakeis mūsų gyvenimą ir keliavimą.

Related Articles